söndag 13 december 2009

Tjejer kan


Det finns många saker som kan irritera mig på jobbet. Kunder som klagar på saker man gör, kunder som påstår sig ha rätt fast de har fel, kunder som är otacksamma osv. Listan kan göras lång. Men det värsta av allt är kunder som tror att man inte kan något bara för att man råkar vara tjej. Jag hjälpte en kund senast igår med en elektrisk apparat som hon hade funderingar över. Efter att ha förklarat ungefär tjugo gånger att det inte var något fel på produkten hon hade köpt ber hon att få prata med en kille, jag kände hur ilskan kokade inom mig, men jag svarade snällt och trevligt "det arbetar inga killar idag och de skulle inte ha kunnat det här bättre än mig eller någon annan som arbetar här". Visst kan vissa av mina manliga kollegor vara bättre pålästa om vissa produkter p.g.a. eget intresse eller liknande. Men kom igen, det är en lågprisvarukedja som säljer allt mellan himmel och jord, man kan inte begära att alla ska kunna precis allt om ALLA produkter. Men vi gör åtminstone så gott vi kan och man lär sig mer och mer för varje dag. Dock är det inte alltid tillräckligt eftersom sortimentet hela tiden byts ut och nya grejer tillkommer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar