måndag 21 december 2009

Bästhelg

Nu är jag tillbaka på Gotland efter en otroligt rolig helg på fastlandet. I fredagskväll anlände jag och Mia till Sanne i Uppsala. Kvällen spenderades framför facebook där vi sökte upp gamla bekanta och förvånades över hur mycket/lite vissa människor har förändrats.

På lördagen gick vi en shoppingrunda som resulterade i julklappsköp och nya jeans för min del. På kvällen lagade vi kycklinggryta och började tagga till inför kvällen. Det blev förfest med en liten skara människor hemma hos Sanne innan det var dags för utgång. Vi hamnade tillslut vid saluhallen som tydligen byter skepnad på kvällen och blir till nattklubb. Lite udda, men väldigt spännande. Vi hade funderingar på att klättra in i en av de små butikerna och roffa åt oss några praliner, men gjorde aldrig slag i saken. Det blev en hel del dans och andra knasigheter innan krogen stängde och det var dags för fyllekäk och hemgång. En väldigt, väldigt rolig kväll helt enkelt. Mycket tack vara sällskapet. Det var längesen jag hade så kul på en nattklubb.











Igår, söndag, åkte jag och Mia vidare till Stockholm innan vi skulle ta båten tillbaka till ön. Tåget till Stockholm blev stillastående i en tunnel i minst tjugio minuter innan vi kunde åka vidare p.g.a. något tekniskt fel, min vanliga tur. När vi kom fram stod Julian och väntade på oss. En stund senare mötte vi även upp John, Jonathan och Micke. Det blev lite snabbshopping innan vi gick till kulturhuset för att fika, innan jag och Mia var tvugna att åka hemåt. Väl framme på hamnterminalen i nynäshamn fick vi pulsa igenom meterdjup snö för att ta oss inomhus. När vi sedan skulle stiga ombord på båten så visade det sig att landgången hade frusit fast, så vi fick gå ombord via bildäck. Båtresan blev mycket trevlig och ovanligt social. Vi träffade på några gamla bekanta som också skulle tillbaka till ön för att fira jul. Ibland är det kul att återknyta gamla kontakter.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar