söndag 6 december 2009

Smygstart av julen

Julbord är en ganska festlig företeelse egentligen. Man fullkomligen proppar i sig mat under flera timmars tid, gärna så många olika saker som möjligt, för att sedan bli illamående p.g.a. allt man har tryckt i sig. Jag är verkligen inte bra på att äta julbord, jag vågar inte testa alla konstiga saker som erbjuds, jag tar allt i fel ordning och jag blir mätt alldeles för snabbt.
Hur som helst så var jag på julbord med jobbet igår. Det blev mycket skratt och alldeles för mycket mat, de flesta var så mätta när vi kom fram till varmrätten att de hoppade över den och gick direkt på desserten. Men inte jag, jag orkade minsann proppa i mig lite prinskorvar och köttbullar också.
Efter julbordet gick vi vidare till ytterligare två andra ställen där det förtärdes alkoholhaltiga drycker och skrattades ännu mer. En rolig kväll helt enkelt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar