fredag 25 december 2009

Julaftonen

Gårdagen var jättehärlig. Det började med julbord ute vid min moster. Jag satt faktiskt och åt lika länge som de vuxna det här året, jag har lärt mig att äta både sill och janssons frestelse. Vuxenpoäng!
Kort därefter började Kalle Anka och alla satt bänkade. Den eviga väntan på tomten började infinna sig hos de mindre. Men tillslut kom han med en hel drös med klappar i sin säck. Efter klappöppning och fika blev det dags för oss att åka in till Visby för att lämna av mamma på jobbet. Därefter åkte vi vidare till pappa där vi bytte julklappar, åt gröt och kollade på svensson svensson. Eftersom jag annars skulle ha blivit lämnad ensam så fick jag följa med brorsan hem till Annie där vi åt ost och kex. Mums! Kvällen avslutades ensam hemma med Calle Kristiansson spelandes från högtalarna. Calle i mitt hjärta. En bra avslutning på en bra dag.

Varning för bildbomb nedan!


En liten del av julbordet.



Kusinen Ebba har blivit så stor. Det känns som att det var alldeles nyss som hon satt i mitt knä.



Minstingarna Ida och Max. Max är en riktig vilding. För något år sedan låg han på golvet och skrek för att han ville att tomten skulle komma, men i år var han lugn som en filbunke.



Kusinen Emelie och hennes pojkvän Philip.



Per såg man inte så mycket av under dagen, han satt mest inne på sitt rum framför datorn.



Finaste morfar var brun och fin från utlandssemestern.



Sötare unge får man leta efter. 



Emelie hade precis skaffat en egen hund. Lilla Blenda var så otroligt gullig, även fast hon pinkade överallt förutom där hon skulle.



Max fick paket från tomten.



Sötaste Ida blev en prinsessa.



Mormor och morfar fick en digitalkamera i julklapp. Nu är utmaningen att försöka lära dem hur den fungerar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar