måndag 14 december 2009

Pass på den


Nu borde rosorna inse att det inte är säsong för dem längre. 

Jag fick ett leende på läpparna när jag vaknade i morse och insåg att det låg snö på marken, inte så mycket, men dock lite.
Nu är jag nyss hemkommen från polisstationen där jag beställde ett nytt pass. De har verkligen moderniserat hela passprocessen. Det enda som jag faktiskt fick gör på traditionellt vis var att mäta mig. I övrigt så fick jag stå och le framför en maskin som tog kort, sätta mina fingrar på samma maskin för att scanna mitt fingeravtryck och slutligen skriva min namnteckning på digitalt vis så att den hamnade direkt in i datorn. Detta fick jag dock göra om säkert tio gången för att jag skrev för löst. Det roligaste av allt är att jag kommer att få ett sms när passet är klart, sen när började polisen smsa? Jag som precis hade vant mig vid att tandläkaren skickar sms. Man slutar aldrig förvånas.

1 kommentar:

  1. Hej :)

    Gissa vem som har Inglorious Bastards nu?
    Millenniumbio på onsdag?

    Kram

    SvaraRadera