lördag 29 augusti 2009

Balsam-metoden

Jag tror att jag har bestämt mig. Jag vill börja med balsammetoden, vilket innebär att man bara tvättar sitt hår med balsam. Det ska vara mycket skonsammare mot håret och hårbotten, dessutom kan personer med lockar framhäva dessa och få dem mycket vackrare.
Igår träffade jag och mamma på en bekant till henne som hade börjat med den här metoden och hon hade gått från alldeles rakt till ett vågigt hår. Jag som har lite självfall i håret, men inte tillräckligt för att få det vågigt, känner ett oerhört sug att testa och se om det fungerar på mig. Det är värt ett försök.


Så här ser mitt hår ut just nu. Jag återkommer senare med resultat.

1 kommentar:

  1. Låter super bra, jag ska också testa, har ju iochförsig redan lockigt hår men lockarna kanske blir finare. Bra tips.

    SvaraRadera