fredag 14 augusti 2009

Otrevligheter

Inatt vaknade jag av att jag inte kunde röra mig, samtidigt som jag hörde mamma skrika att jag skulle lägga av med det jag höll på med och gå och lägga mig istället. Jag försökte skrika tillbaka, men det gick inte eftersom jag var helt paralyserad. Tillslut lyckades jag få kontroll över min kropp och skrek tillbaka "men mamma". I nästa sekund kände jag mig förvirrad och dum eftersom ingen svarade.
Har ni varit med om något liknande någon gång? Jag har varit med om det flera gånger och tycker att det är hemskt obehagligt. Jag tog reda på vad det kan bero på och kom fram till att det är något som kallas för sömnparalys vilket innebär att muskelkontrollen, som slås av under REM-sömnen, sätts på för sent. Det är skönt att veta att det är ett vanligt fenomen och att det inte är jag som håller på att bli galen.

Nu på förmiddagen har jag varit hos tandläkaren och lagat frakturen som jag hade på min tand. Varje gång man ska laga något hos tandläkaren känns det lite som att man blir våldtagen i munnen, ingen trevlig känsla. Så nu sitter jag här, 700 kronor fattigare och med en bedövning som förlamar stora delar av munnen. Usch!


Ungefär så här tycker jag om dagens otrevligheter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar