tisdag 4 augusti 2009

Tillbaka till medeltiden

Igår var jag och Ida på ansiktsbehandling. Jag har aldrig varit på något sådant förut och det var fantastiskt skönt. Man skulle inte tacka nej till att bli ompysslad på det viset varje morgon. Man blev alldeles lugn och harmonisk av det.
Efter ansiktsbehandlingen hann vi med en repa på stan och även en sväng ut till skärholmen. På kvällen var det dags att packa ihop våra grejer för att ge oss av mot Gotland igen.

Idag har jag sovit länge eftersom jag kom hem efter tre inatt. På eftermiddagen tog jag mig i kragen och drog med mig Ida ner till medeltidsmarknaden där vi strosade runt lite. Därefter vi satte oss ner på en gräsplätt och lyssnade till medeltidsmusik.


Manteln fladdrade i vinden på väg till marknaden.


Jag i min medeltidsklänning.


Vi satt och lyssnade på ett medeltidsband/kör som uppträdde.


Jag i ringmuren.


Fina Ida.

3 kommentarer:

  1. sluta lägga upp medeltidsbilder, jag vill ju också... :(

    hihi, och hornet är med i år igen :)

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dig,det är ingen medeltidsvecka utan dig. Ida tycker bara att det är pinsamt att gå runt i medeltidskläder. Du får banne mig vara hemma nästa år!

    SvaraRadera