torsdag 13 augusti 2009

Ljusglimtar i höstrusket

Jag vill egentligen inte att sommaren ska ta slut och övergå till höst och tristess. Men det finns ändå några ljusglimtar i höstrusket. Alla efterlängtade tv-serier börjar sändas igen, då kan man krypa ner under en stor varm filt tillsammans med en varm kopp te och förlora sig i sagans värld. Jag ser bl.a. fram emot att se vad supershjältarna i Heroes hittar på härnäst, och även hur det går för Blair och Chucks kärlek i Gossip Girl.

Det finns även en hel del filmer på bio som jag längtar efter att få se.
Jag har länge väntat på att få se Spike Jonez filmatisering av boken Where the Wild Things Are, det verkar vara en smått fantastiskt historia om en pojke som flyr verkligheten och rymmer in i sin fantasi.
De blodsugande vampyrererna i filmen New Moon, som är uppföljaren till Twilight, får gärna förgylla min höst med romantik och intriger.
Jag vill förlora mig i Terry Gilliams äventyrsfilm The Imaginarium of Doctor Parnassu som handlar om en resande teatergrupp som sluter pakt med djävulen. Eftersom Heath Ledger, som har en av huvudrollerna, dog innan inspelningen av filmen var klar så anlitades Johnny Depp, Jude Law och Collin Farell för att ersätta honom. En uppfinningsrik idé att skriva om karaktären istället för att lägga ner filmproduktionen p.g.a. dödsfall. Det ska bli spännande att se resultatet.
I vår längtar jag efter att få se Tim Burtons filmatisering av Alice i underlandet. Jag tror och hoppas på att det kan bli makalöst bra.



Det finns säkert många fler filmer som jag vill se, men just nu är det dem här som står högst upp på listan.

2 kommentarer:

  1. De är 4 filmer jag också ser fram emot jag med!
    Främst New Moon så klart:P håll utkik imorron kommer en ny trailer ut sen den vi tittade på sist;)

    kram

    SvaraRadera
  2. Då kanske vi får göra sällskap på någon av filmerna framöver =)-
    Åja tack, det måste jag spana in!

    SvaraRadera