söndag 16 augusti 2009

Idas födelsedag

Eftersom Ida fyllde tjugo år så började vi såklart gårdagen med ett stopp på systembolaget. Därefter plockade vi upp Isa för att åka vidare mot kneippbyn där vi skulle spela minigolf. Som vanligt så var jag absolut sämst och förlorade stort. Men då vill jag också passa på attt poängtera hur svår den här äventyrsbanan faktiskt är!


Ida stoltserar utanför systembolaget.


Ida vid kneippbyns äventyrsgolf.


Isa försöker lobba bollen över en vall.


Jag är väldigt koncentrerad innan jag ska slå.


Ett hål i banan var inne i ett mörkt rum fyllt med UV-ljus, det tyckte vi var roligt.


Resultatet. Grrr!

Efter minigolfen blev det en snabb sväng hem innan jag skulle infinna mig hos Ida för vidare födelsedagsfirande. Väl där blev det paketöppnande, middag, fika, trevligt umgänge och ett och annat glas vin.


Ida blev VÄLDIGT överraskad av presenten som hon själv hade varit med och valt ut.


Ida öppnar presenten från mig innehållandess denna fotohållare med bilder på henne själv.


Ida med tårtspaden i högsta hugg.


Efter tårtan dracks det vin.

När de flesta i sällskapet började bege sig hemåt så blev Ida och jag hämtade med taxi av Arthur, Conny och Fredrik som hade haft födelsedagsfirande på en annan plats. Vi hamnade tillslut på munken där vi hade supertrevligt tillsammans ända in på småtimmarna.


Lite pussande utanför munken.


Jag och Arthur på schlagergolvet som var nästintill tomt när vi var där första gången och dansade till "fångad av en stormvind".


Arthur, Ida och jag myste.


Lägg märke till killen bakom Ida! Han var obehaglig och dansade väldigt märkligt heeela kvällen.


Jag, Conny, Ida och Fredrik på dansgolvet.

Det hände en del roliga grejer på väg hem. Först så försökte vi köra drive in på max utan något fordon. Vi försökte desperat låta som en bil, men det gick de inte på.
Ett stenkast bort från max ser vi en hare som sitter och glor, Ida blir helt till sig och börjar jaga det stackars djuret. Det hela slutade med ett par trasiga strumpbyxor för Idas del.
En stund senare hittar vi en igelkott att terrorisera, men han kom lindrigt undan eftersom han var snäll nog att ställa på på ett fotografi eller två. Helt plötsligt får Ida den briljanta idén att börja plocka en blombukett, problemet var bara att utbudet inte var speciellt stort. Men hon gav inte upp för det, istället började hon nalla blommor från folks trädgårdar. "Snatti, snatti" var en fras som jag fick höra mer än en gång.


Ida med sin igelkott.


Jag tog hand om Idas nallar när vi kom hem.


Idas snattade bukett. Ganska fin med tanke på att den är plockad i mörkret. Snatti snatti!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar