tisdag 1 september 2009

Besök på akuten

Spännande dag det här. Vaknade runt fem inatt med tryck över bröstet och ihängande illamående. Jag spydde och kunde omöjligt somna. Efter att jag tillslut lyckats få i mig lite frukost så somnade jag som en stock i soffan. När jag senare fick tag i vårdcentralen kände jag mig bättre och struntade i att boka tid. Trycket över bröstet kvarstod dock under hela dagen.
Runt klockan tre, ungefär en timme innan jag skulle åka ner till båten, så får jag ångest och ringer till sjukvårdsrådgivningen och beskriver mina symptomer, varpå kvinnan på andra sidan luren råder mig att åka ner till akuten. Sagt och gjort, ner till akuten åkte jag. Sjuksköterskan som först tog emot mig tog lite olika tester för att kolla mitt hjärta. Men allt såg så fint ut. Därefter så skulle läkaren komma och titta till mig för att avgöra om några blodprover behövdes tas. Det knackar på dörren till mitt lilla rum och in kommer en ung läkare på kryckor, lite komiskt, man skulle nästan kunnat tro att han var inspirerad av doktor house. Han var hur som helt väldigt trevlig, men kunde inte hitta något fel på mig vid undersökningen så det fick bli blodprover. Efter en lång väntan och två omgångar blodprover senare så kunde han åtminstone utesluta någon allvarlig sjukdom. Men något svar på vad trycket i bröstet beror på fick jag inte. Så här sitter jag nu, något lugnare, men fortfarande med ett ihållande tryck över bröstet. Hoppas det går över snart.

Nu måste jag snart sova. Imorgon ska jag upp tidigt för att åka till Stockholm filma make-up stores visning på Berns där de ska visa upp höstens sminkkampanj. Det ska bli mycket roligt och spännande!


Jag trivs bäst när jag får stå bakom en kamera och dokumentera det jag ser!

1 kommentar:

  1. Så du tog tag i sminkfilmningen. Jag tackade nej tyvärr, annars hade vi setts. Men ska upp imorn och filma frisörgalan. Hoppas det blir bättre i bröstet. Ingen ångest som trycker på?? Kram

    SvaraRadera