tisdag 15 september 2009

Galapremiär

Igår var jag som sagt medbjuden på galapremiären för Flickan som lekte med elden. Innan hela spektaklet började så gick jag och Kalle till en bar, i närheten av bion, där hela produktionsteamet hade samlats. Jag hälsade på en hel del människor som hade gjort både det ena och det andra.
När vi senare anlände till hötorget fick vi en smärre chock, runt hela torget ner mot sveavägen och hela vägen bort mot sergelstorg ringlade sig kön in till biografen. Vi ställde oss snällt och köade likt alla andra. När vi kom fram till ingången såg vi dock att det fanns en annan kortare kö där vi egentligen skulle gå in. Så vi fick snällt hoppa ur kön och vidare in i nästa. Den kortare vip-kön gick dock mycket långsammare än den andra eftersom det hela tiden blev stopp när kändisarna skulle stanna och bli fotograferade. Tillslut lyckades vi smita bakom ryggen på Sanna Nielssen och äntligen ta oss in i biografen för att mingla runt, dricka champagne och äta snittar.
Efter att vi hade satt oss i salongen fick vi vänta en bra stund innan något hände. Jag blev otålig och kände hur kissblåsan började trycka på, efter många om och men bestämde jag mig ändå för att springa till toaletten och uträtta mina behov. Precis när jag springer ut genom dörren så möter jag självklart både Mikael Nyqvist, Noomi Rapace och regissören Daniel Alfredson som alla väntade på. Min vanliga tur. När jag kom tillbaka in skulle både den ena och den andra viktiga personen hålla tal så jag fick snällt stå och vänta i trappan, sen fick jag lite smidigt springa förbi hela publiken och hann med nöd och näppe hitta min plats innan filmen drog igång.
Efter filmen blev det mat, mer dricka och mera mingel. Jag och Kalle begav oss dock hem relativt tidigt eftersom båda var utmattade efter dagen.

Hittade den här fina klänningen under dagen som jag sen bestämde mig för att ha på mig under kvällen.

Mina skor som dödade mina fötter.

Man måste vara fin när man ska mingla med viktiga personer och gå på röda mattan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar