fredag 18 september 2009

Händelser i dagarna tre

Man har så mycket för sig när man är iväg, man kommer ofta hem sent på kvällarna och då blir bloggandet uteblivet.
Jag har redan berättat om galapremiären, så jag tänkte fortsätta därifrån.

Tisdagen spenderade jag och Kalle på IKEA för att titta på möbler och andra nödvändiga saker till deras nya lägenhet som är ganska tom för tillfället. Den här gången kom vi bara hem med lite smågrejer för att vid ett senare tillfälle inhandla möbler.


Blå-gult på IKEA.


Den obligatoriska IKEA-korven efter en heldag med shopping.


Kalle hämtade dricka som skulle kombineras med korven.


De här ljusen samt lyktorna var bara några av de saker som inhandlades.


Axel var givetvis med på ett hörn och han var taggad för IKEA.

Under onsdagen var jag, Erika och Joanna på en starta företag-kurs hela dagen. När vi skulle hitta dit gick vi totalt vilse, vi var ute och yrade på en stor bilväg, men med lite hjälp så hittade vi tillslut rätt. Dagen var mycket givande och vi blev mycket inspirerade till att verkligen sätta våra planer i verket.
På kvällen mötte vi upp Kalle och Tess för att äta mat på tacobar innan vi skulle gå på bio. Efter maten hade vi massor av tid över, så vi underhöll oss med att kika runt på kulturhuset(till vi blev utslängda), spana på Carola inne på åhléns samt inhandla biogottis. Vi såg tillslut den svenska filmen Prinsessa, en sevärd film som erbjöd både skratt och gråt.

Igår, torsdag, mötte jag upp Erika och Joanna på eftermiddagen för att fortsätta planera lite inför vår eventuella företagsstart. Det var mycket frågor som snurrade runt, mestadels gällande skatter och moms. Men det löser sig nog med tiden. Det viktigaste är att vi har fått lite lite större klarhet i vad vi vill göra och hur vi ska genomföra det.

Nu är jag hemma på Gotland igen. Men redan på onsdag bär det av till Stockholm igen där vi ska ha ett möte med ett företag som vi eventuellt ska göra ett jobb åt. Det ska bli väldigt spännande och jag hoppas verkligen att det går vägen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar