måndag 7 september 2009

Dagarna i Stockholm

Nu är jag återigen på Gotland efter min lilla vistelse i Stockholm. Jag tänkte berätta lite vad som hänt i korta drag.

I onsdags så tog jag flyget till arlanda tidigt på morgonen för att åka upp och filma make up stores visning. Runt klockan nio infann jag mig vid Berns där de andra redan stod samlade. Arbetet satte igång direkt med att jag och Joanna grabbade varsin kamera och dokumenterade när modellerna blev sminkade och stylade i håret. Vi hann även med en intervju med koordinatorn för eventet.
Därefter var det ett litet glapp innan vi skulle åka och filma kändisar som skulle bli sminkade i olika make up store butiker runt om i stan. Jag och reportern Loretto stationerade oss i butiken på kungsholmsgatan där vi filmade och intervjuade bl.a. Anna Book och Denise Lopez medan de blev sminkade.
Efter det åkte vi tillbaka till Berns för att filma genrepet och även vara beredda på när kändisarna skulle anlända på röda mattan. Strax innan pressvisningen drog igång så filmade jag en intervju med ägaren och grundaren av make up store, Mika Liias. Det var lite smått nervöst eftersom vi ville göra ett gott intryck. Intervjun gick bra och Mika var väldigt ödmjuk och trevlig. Själva visningen var spektakulär och modellerna såg fantastiska ut.




Bilder lånade från stureplan.se

På torsdagen vilade jag upp mig efter den föregående dagens hårda arbete. När jag tillslut lyckades ta mig upp ur sängen så hann jag med en liten shoppingrunda. På kvällen mötte jag upp en ny bekantskap över en öl på söder, mycket trevligt.

I fredags var det egentligen tänkt att vi skulle gå och se Håkan Hellström på Gröna Lund, men vädret såg inte ut att bli det bästa och jag mådde inte särskilt bra. Så istället blev det filmkväll hemma hos Jonathan.

På lördagen lyckades jag och Kalle släpa med oss John och Charlie på loppmarknad, därefter mötte vi upp Linda och Jonathan för en fika i gamla stan. Efter fikat åkte vi hem till Jonathan för att se på fotbollen, dricka folköl och umgås. Matchen var minst sagt gastkramande och målet i slutsekunderna var oväntat, men ack så välkommet.
Igår, söndag, skulle jag egentligen ha åkt hem. Men oturligt nog missade jag pendeltåget och fick stanna en natt extra. Istället blev det fika och bio.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar