torsdag 23 juli 2009

Svettigt

Igår kväll gick jag och Ida ner till Joda för att möta upp Niklas, Johan och Martin. Oturligt nog så skulle Martin och hans kompis precis dra när vi kom dit eftersom de skulle gå till Gute och se på EMD. Vi skrattade gott åt honom när han bortförklarade sig och sa att han skulle dit bara för att han syster ville ha sällskap.
En mycket lång stund senare anslöt Stoffe med frillan till vårt lilla sällskap på Joda.
Rätt som det var när vi satt där såg vi ett tv-team komma och ställa upp en kamera mitt på gatan, jag lyckades skymta texten S.O.S gute på fotografens väst och Ida blev helt till sig. Hon satt och spanade, fnittrade och hoppades få vara med på tv. Om vi har tur så kommer man att kunna skymta oss i bild en snabbis för de filmade åt det hållet vi satt när en polisbil körde förbi.
När Ida och jag begav oss hemåt efter midnatt så träffade vi på ett gäng killar som för det första stod och ollade ett får(!), och när vi skällde ut dem så började de skryta om att de hade Danny och Erik Segerstedts svettiga handdukar i sin ägo. Ida blev lyrisk igen och tryckte ner ansiktet i båda handdukarna och blev mycket nöjd med sin bedrift och därmed var kvällen slut.

Idag är det olidligt kladdigt väder ute. Det är inte strålande solsken ute, det blåser, men det är ändå så sjukt kvavt att man bara svettas bort. Efter min lilla tur till stan sitter jag nu och flåsar och viftar med diverse tillhyggen för att fläkta min svettiga nuna. På stan anmälde jag mig hur som helst till Girls Night med klickturnéen som gästar Gutekällaren ikväll. Jag hoppas att jag kommer in i år, för förra året var det redan fullt när vi kom dit.
Nu ska jag fortsätta att vifta bort svetten, hej svej!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar