tisdag 21 juli 2009

Gemensamhet

Nu har jag tagit mig i kragen och skaffat en egen blogg. Välkomna hit!


Jag och Ida igår.

Igår var en trevlig dag, jag och Ida var först på stan och uträttade några ärenden innan jag hade ett möte på banken. Efter mötet kom Ida och hennes kollega Arthur m.fl. och mötte upp mig vid systemet, vi drog vidare till ica maxi för att handla mat till grillningen. Innan vi åkte hem till Arthur stannade vi för ett dopp i follingbo kalkbrott, solen hade dock gått i moln och det blåste kalla vindar så vi var mycket tveksamma till om vi verkligen ville bada. Men har man bestämt så har man! Så vi hoppade i och badade, vattnet var förvånansvärt varmt.
Hemma hos Arthur blev det mys i solen, grillning och slutligen singstar. Det var en trevlig kväll, trots att jag ibland kände mig utanför de många diskussionerna som berörde jobbet.
Om det är något jag har kommit fram till så är det att jag saknar gemenskapen som man har t.ex. på jobbet eller i skolan, man har liksom ett samtalsämne som tilltalar alla på ett eller annat sätt. Nu känner jag mig bara väldigt ensam och utanför istället. Jag saknar mina klasskompisar..

Den här dagen började som så många andra dagar numera, jag vaknade med inställningen "det-är-dåligt-väder-och-alla-mina-kompisar-jobbar-så-jag-kan-lika-gärna-ligga-kvar-i-sängen". Men efter några pip i telefonen tog jag mig i kragen och gick upp.
Till min stora glädje fick jag ett samtal från min saknade vän Niklas som befann sig inne i stan och gärna ville hitta på nåt. Efter att vi båda hade konstaterade att vi hade glömt bort vad man hittar på i Visby under dagtid på sommaren bestämde vi oss slutligen för att gå ner till hamnen för att äta glass. Det blåste nästintill storm överallt i Visby och hamnen var inte mycket bättre. Men glassen var åtminstone god även om inte vädret gjorde den rättvisa.
Slutligen hamnade jag och Niklas på öster där vi förvånades över hur hungriga telefonförsäljarna egentligen är. Per som jobbar för elgiganten berättade några mardrömshistorier om försäljningshetsen. Jag ogillar verkligen telefonförsäljare och nu tycker jag nästan ännu mer illa om dem.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar