onsdag 8 juli 2009

Hemme på öin

Nu är jag på Gotland igen. Igår när jag kom var det strålande solsken, men så klart har regnet letat sig hit idag.

Igår var jag helt utmattad efter allt resande så det blev en lugn hemmakväll. Mamma ville se på Micheal Jacksons minnesstund som visades på tv, så jag gjorde henne sällskap. Jag började dra mig till minnes hur jag och mina kompisar brukade mima till honom i vardagsrummet hemma hos mig när jag var liten. Där stod vi och sjöng och dansade till Black or White med våra polotröjor på huvudet, så att det skulle se ut som vi hade långt hår, och låtsades att vi var popidoler. Även om jag inte är något stort Micheal Jackson-fan så kan man inte ta ifrån honom att han har gjort mycket bra musik och inspirerat så många. Tråkigt att han inte ens fick chansen att ge en enda konsert från sin avslutande turné.

I övrigt har jag hunnit att gå förbi arbetsförmedligen där de verkar totalt förvirrade. Jag kom dit i tron på att vi skulle göra en handlingsplan, men icke, istället satt vi och pratade om ditt och datt och sedan blev jag skickad vidare till Stockholm istället (där jag förövrigt redan varit och blivit skickad till Gotland). Jag har inga stora förhoppningar om att få någon hjälp därifrån men jag gör det så att mamma ska bli nöjd och för det faktum att jag kan säga att jag är arbetssökande.

Ni får förresten inte missa att bloggen Johns kompisar har blivit aktiv igen. Där får alla hans vänner skriva om de har lust, vill man göra det så kontaktar man bara John för att får inloggningsuppgifter. Jag har hunnit med att gästblogga där en sväng. Ni hittar bloggen här.


Jag och John på en knasig efterfest i våras.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar