tisdag 30 juni 2009

Magiskt men tragiskt

Peace&Love är över för i år och nu har jag begett mig till Stockholm för att jobba några dagar innan jag åker tillbaka till Gotland. Men innan dess hade jag tänkt att ge er en uppdatering av vad som hände i helgen.

Sista festivaldagen började med en stor besvikelse. Trots min önskan att få filma Håkan Hellströms konsert så blev det vår medarbetare Micke som fick möjligheten att vara med och filma tillsammans med produktionsbolaget under konserten. Det var orättvist att vi andra inte ens fick möjligheten att bestämma sinsemellan vem som skulle få göra det, att dra lott eller liknande hade t.o.m. varit bättre än att en av oss blev handplockad och lämnade oss andra fyllda med frågor. Men det var åtminstone roligt att någon av oss fick vara med.
En besviken Annie tog sin systemkamera runt axeln och bestämde sig för att hinna fotografera och njuta av så många konserter som möjligt istället. Det var väldigt många bra artister som spelade som jag ville se, tyvärr så var det flera stycken jag missade p.g.a. att de krockade med varandra i spelschemat. Men jag hann åtminstone springa förbi Miss Li, Mattias Helleberg & the White Moose, Anna Ternheim, Electric Boys, Moneybrother och Lars Winnerbäck innan festivalens stora höjdpunkt skulle entra den stora scenen.
Det var med spänd förväntat jag vandrade mot Utopiascenen strax innan midnatt. Framför scenen stod en publik som säkert kände samma förväntat och pirr i magen som jag gjorde. Jag och Sebastian anslöt oss till de andra fotograferna som väntade på att bli insläppta i scendiket för att få fotografera Håkan. När han äntligen kom ut på scenen fullkomligt kokade publiken och han rev igång konserten med låten Tro och tvivel följt av Ramlar, som fick hela publiken att dansa i en glädjeyra. Jag kan inte säga annat än att konserten var magisk, Håkan är en trollkarl och lyckades förtrolla de två sista festivaltimmarna.
I ett lyckorus vandrade jag tillbaka till vårat konferensrum för att plocka ihop våran utrustning innan vi skulle bege oss till vip-festen. Trötta och slitna svalkade vi våra strupar med en varsinn ljummen öl, men vad gör väl det när man har perfekt utsikt över Håkan Hellström och Moneybrother som står ett stenkast bort. Kan ni tänka er att jag blev alldeles flickaktigt fnittrig av den synen?

På söndagen var vi fruktansvärt mycket lediga, så vi bestämde oss för att åka och bada hela gänget. Vi åkte till Roxnäs udde där det var 22 grader i vattnet och alldeles vindstilla, snudd på för varmt. På kvällen grillade jag och drack öl tillsammans med Kajsa och Sebastian. Vi hade den trögaste engångsgrillen i världshistorien och det slutade med att vi fick elda massa tidningspapper för att få fjutt på kolen. Köp inte engångsgrillar från willys, dom är sämst! När det blev för kyligt ute letade vi oss in för att spela lite allmänbildande spel, jag vann inte.. som vanligt.







Ni kan se mer bilder och läsa om festivalveckan på Erikas egna blogg här.

1 kommentar:

  1. Jag har hört att "dra lott" är den vanligaste metoden när det handlar om att delegera arbetsuppgifter.

    SvaraRadera