torsdag 4 juni 2009

Examenstider

Utanför står regnet som spön i backen. Men studenterna är lika glada ändå när dom åker förbi på sina släp och skriker för fulla muggar. Tänk att man kan ha så kul på ett lastbilsflak. Visst var det roligt, trots att vi hade den fulaste vagnen, men jag tror inte att det skulle vara lika kul en andra gång.

Nu till helgen tar jag och Erika examen efter tre års studier vid högskolan, det ska bli fantastiskt härligt samtidigt som det är väldigt sorgligt och ångestladdat. Nästan ännu mer ångest än efter studenten, vad ska jag göra nu? Kommer jag få något jobb? Hur ska jag överleva till dess? Tankarna är många men nu ser jag fram emot att få åka tillbaka till Falun och säga hejdå till alla underbara människor som jag har lärt känna under de här tre åren. Vemoden fyller mig. På lördag smäller det, då slår vi klackarna i taket, examenssittning och utspark here we come!

Jag vill även passa på att gratulera min lilla systerdotter Klara som fyller ett år idag, ett stort grattis!


Söta lilla Klara.

3 kommentarer:

  1. Nejdå Annie, det fanns fulare vagnar :)

    SvaraRadera
  2. Åh Annie, jag känner verkligen med dig! Just nu sitter jag här och bölar som ett litet barn. (ingen som tröstar tyvärr)
    Fatta om jag har gått runt på jobbet och kännt mig känslomässigt ur balans idag. Jag blir helt otroligt sentimental, usch :(
    Du ska i alla fall inte vara alltför orolig inför framtiden, allt ordnar sig på ett eller annat sätt. Saknar dig

    SvaraRadera
  3. Sanne- Haha, nej det finns typ inga fulare vagnar. Vår var fulast i världshistorien. Det är för stor hype på gotland med vagnarna. Jag berättade för mina kompisar igår att man åker vagn typ hela natten å då tyckte dom att det verkade konstigt.

    Ida- Ja det är jobbigt det dära.. jag saknar dig med. Snart kommer jag nog till gotland =)

    SvaraRadera