söndag 21 juni 2009

Sommaren fortsätter efter midsommar

Midsommaraftonen blev inte så tokig tillslut. Först grillade jag och Ida hemma hos henne och senare begav vi oss ut till axelsro för att träffa min kompis Erik från Eskilstuna. Vi kom fram till att det är sex år sedan jag och Erik träffades för första gången en augustinatt under medeltidsveckan på Gotland. Det är roligt att vi har lyckats hålla kontakten så många år trots att vi inte bott på samma ställe och därför inte haft möjlighet att träffas så ofta. Hur som helst så var det väldigt roligt att träffa honom igen. På midsommarfesten i axelsro var det i stort sett bara personal från kneipbyn(Ja det är där pippihuset står). Det blev mycket prat,skratt och även lite dans.
I lördags blev det mer kalasande. Vi var hemma hos min gamla granne Stanley och spelade kubb innan vi gick vidare ner till masters för att sluta upp med Erik och de andra. Efter masters så gick vi vidare till munken där det skakades rumpa in på småtimmarna.

Med endast några timmars sömn i bagaget så åkte jag båten på söndagmorgon för att påbörja min resa mot dalarna. Det hann bli ett stopp hemma i lägenheten i Stockholm där jag for runt som en yr höna för att försöka packa om, äta mat och lägga över bilder från kameran. Med nöd och näppe hann jag med tåget som skulle ta mig till falun. Nu sitter jag nerbäddad i Sebastians säng med laptopen i knät och ska precis börja se på seinfeld. Imorgon så ska vi börja vårt arbete med att filma på peace&love. Det ska bli så himla roligt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar