lördag 3 april 2010

En lång fredag

Igår när jag fick reda på att Mia hade kommit hem från fjällen så haffade jag henne och gick ner till almedalen för att grilla i det underbara vädret. Som jag har längtat efter den första grillningen, även om det bara blev korv som tillagades. Det var en obeskrivligt god korv, kanske årets bästa. Efter grillningen låg vi kvar och bara nöjt av solens strålar som värmde våra vinterfrusna kroppar.

Det rykte något förskräckligt om våra korvar till en början.

Med röken från grillen kunde man leka farlig.

Mia avnjuter vårens första grillade korv.  

När solen hade sänkts ner i vattnet så svidade jag om till partystassen och begav mig på partaj. Under kvällen lyckades jag lära mig att öppna kapsylflaskor med snusdosor, dansa tryckare till My Heart Will Go On innan jag ens hade kommit ut på krogen, samt att slå huvudet i en stolpe. Få inte för dig att försöka klättra upp i en stolpe klockan två på natten, det slutar aldrig bra. I övrigt var det en lyckad kväll, och idag är vi på't igen.
Glad påsk alla mina små kycklingar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar