söndag 25 april 2010

Vecka två

I veckan har jag fått tillbaka min kamera som är lagad och hel. Känns skönt, har varit lite halv under tiden den har varit trasig.
I övrigt har jag haft ganska mycket för mig den senaste veckan. Först och främst tar jobbet en stor del av tiden, och därefter ska man försöka att umgås med vännerna så mycket som möjligt också. Då finns det inte så mycket tid för datorsittande, vilket medför att bloggen lider. Jag tror dock att det kommer att bli bättre när jag flyttar närmare stan. Då blir inte restiden lika lång. Det är nog det jag ogillar mest med att bo i en större stad, att det tar så förbannat lång tid att ta sig till olika ställen.
För att återgå till ämnet så har jag under helgen hunnit med att både umgås med vänner i Stockholm och i Uppsala. På fredagskvällen blev det förfest hemma hos Linda med mycket skratt och tokerier. Ute på krogen så träffade vi en kille som var väldigt lik EMD-Mattias. Vi var tydligen inte de första som påpekade det för honom.
Igår tog jag tåget från Linda i Gubbängen direkt till Uppsala där jag mötte upp Mia, Sanne och Jesper. Vi tog en tur till IKEA eftersom Mia skulle inhandla saker till det nya hemmet. Hon fick även med sig en cykel från biltema, i Uppsala kan man tydligen inte leva utan det fordonet. På kvällen blev det tacomys och hemmafest med muskeldans och huxkrux-drinkar. Oförglömligt.
Nu är jag tillbaka i Märsta igen och laddar om inför en ny arbetsvecka.

Här nedanför publicerar några mixade bilder som jag har tagit sedan jag återfått min kamera.

En morgon när jag skulle gå till bussen föll de ett fantastiskt vackert morgonljus på de här halvdöda växterna.


Längs den här vägen går jag varje dag för att komma till och från bussen.

Här är två av de fem hundar som bor där jag bor.


Sanne hittade gulliga gosedjur på IKEA.


Mia tog sig en titt i ett av visningsrummen på IKEA, badrummet var tydligen den intressantaste delen.

1 kommentar:

  1. Gud så söta hundarna är, helt gudomliga.Mamma

    SvaraRadera