lördag 17 april 2010

Första veckan på andra sidan vattnet

Nu har jag äntligen fått tillgång till en dator igen, min snälla bror var förbi och lämnade den till mig. Hur som helst så tänkte jag uppdatera er lite om hur det går för mig här på det stora saftlandet.
Till att börja med så är familjen som jag bor hos är supertrevliga och väldigt gästvänliga. De har dessutom en hel drös med hundar som gärna vill vara med överallt.
Arbetsveckan har gått fort och jag har fått inblickar i lite olika bitar av arbetsuppgifterna. Större delen av tiden har spenderats på huvudkontoret där vi bl.a. har börjat att planera inför julen. Känns kanske lite avlägset, men det ska ju börjas i tid om man ska få något gjort. I torsdags fick jag även följa med till butiken i Barkaby där vi ordnade till mattavdelningen. Mycket roligt faktiskt.
Det har varit en utmattande vecka med många nya intryck så det är otroligt skönt att det är helg nu. Det blir dock inte mycket till vila. På helgerna måste man försöka att kompensera allt umgänge som man har missat. Idag började jag med att möta upp Mia som kom direkt från Gotland, jag fick hjälpa henne med att flytta grejer till hennes nya boende i Uppsala. Känns skönt att ha henne så pass nära igen. Ikväll ska jag möta upp några vänner för att eventuellt gå ut på krogen. Jag är peppad!


Jag gömde mig i Mias nya rum.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar