måndag 24 maj 2010

Vad är väl en bal på slottet

I helgen har jag tagit mig hela vägen till Gotland. Min bror skulle gå på bal och jag ville självklart dokumentera detta. Men vi ska inte gå händelserna i förväg, för på lördagen hann jag med en vända på stan tillsammans med Ida innan vi grillade och gjorde oss iordning för utgång. Efter grillningen hamnade vi på en förfest innanför murarna, nära och bra till krogen. Som vanligt blev det ett besök på munken där det irrades omkring i några timmar till det var dags att vingla hem. En rolig kväll med saknat folk.
När jag sedan vaknade upp på söndagen och insåg att regnet stod som spön i backen blev jag lite ledsen med tanke på att balen skulle äga rum senare samma dag. Som en skänk från ovan sprack dock himlen upp precis lagom till att balkortegen skulle starta. Det var som vanligt väldigt roligt att få gå runt och titta på alla vackert uppklädda människor. I år var det dock extra roligt eftersom min bror var deltagande, likaså många av hans vänner som man har fått se växa upp. Det är inte utan att man blir rörd.

Robin och Annie var så rysligt fina. 


Finaste Isabella tillsammans med sin baldate.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar