torsdag 20 maj 2010

Pressvisning

Det händer en massa spännande och roliga saker både på jobbet och i privatlivet just nu. Igår fick jag ett litet avbrott från de vanliga arbetsuppgifterna när jag och några kollegor åkte på Rustas pressvisning för höst- och vintersäsongen. Precis intill Tantolunden i ett litet kolonilottsområde hade de anordnat visningen. Man fick gå runt bland olika stugor och titta in för att se de kommande produkterna visas i olika teman. Det var en riktigt rolig idé och man blev inspirerad redan nu, trots att julen är så långt borta.


Vimplar som visade vart man skulle gå.


Man fick kliva in i stugorna.

Så här såg det bl.a. ut i två av stugorna.


Efter pressvisningen mötte jag upp Henke, Julian, Joanna och Andrés för en fika i det soliga vädret. När vi tröttnade på att fika så lagade Andrés och jag pizza ihop. Det blev som väntat en väldigt god pizza eftersom Andrés är lite av ett proffs på den maträtten. När magarna var mätta blev det en liten nostalgitripp genom olika filmer och klipp som vi varit med och gjort tillsammans. Bra dag, bra kväll.

Idag har jag varit med om något väldigt märkligt och spännande. Av några arbetskamrater fick jag reda på att det skulle hållas en loppis på jobbet vid femtiden, väldigt billigt skulle det tydligen vara. Jag blev dock chockad när jag kom dit och det visade sig att de flesta sakerna kostade en eller fem kronor. Allt från mattor till hushållsartiklar. De enda sakerna som kostade lite "mer" var elektriska produkter och möbler, det kunde gå loss på mellan tjugo och hundra kronor. Helt galet. Jag blev alldeles tafatt och kunde inte bestämma mig för vad jag ville ha. Så det blev endast en matta och några andra småsaker som jag visste att jag behövde. Hela kalaset gick på tjugo kronor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar