tisdag 11 maj 2010

Körsbärsdalen

Vilken fantastiskt fin dag det har varit idag, solen har äntligen hittat hit till de kalla landet Sverige. Efter jobbet blev det glass i kungsträdgården tillsammans med Linda och Constantin. Just nu så står alla körsbärsträden där i full blom, det är så otroligt vackert. Likt förra året så stod jag under trädkronorna och bara njöt av synen. Om jag någon gång skaffar ett hus med en stor trägård så ska jag plantera massvis med körsbärsträd. När det blommar på våren ska jag ligga där under och filosofera. Innan husköp lär bli aktuellt vill jag åka till Japan under hanami som firas i samband med att körsbärsträden blommar, det verkar magiskt.

De vackraste blommorna  jag vet.

Jag och Constantin försöker få blommorna att "snöa".

Total lycka.

Linda och Constantin.

1 kommentar: