lördag 21 november 2009

Tävling hos dustinhome.se

Dustinhome.se har en fantastisk tävling där man kan vinna ett presentkort värt 15.000 kronor. Det man ska göra är att plocka ut sina favoritprodukter ur deras sortiment och motivera varför man ska vinna.

Jag skulle så hemskt gärna vilja vinna eftersom det då skulle innebära att jag skulle kunna skaffa de där sakerna som jag just nu bara drömmer om. Jag älskar att fotografera, det är min allra största hobby och en av de få sakerna som ger mig glädje för tillfället. Men jag känner mig väldigt begränsad med den utrustningen jag har just nu, och en uppgradering skulle ge stora möjligheter till fortsatt utveckling. Som nyligen utexaminerad, arbetslös, student har man inte mycket pengar att spendera på sådana produkter, därför skulle denna vinst sitta extra fint.

De här är några av mina favoritprodukter hos dustinhome.se.


Canon EOS 5D Mark II kamerahus. Bara tanken av att kunna fotografera med en fullformatskamera gör mig knäsvag. Dessutom kan man filma med den, vilket skulle betyda att jag även har möjlighet att använda den i mitt yrke som videofotograf.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sigma EX 24-70/2,8 DG HSM. Jag är verkligen i behov av ett bra objektiv med normalzoom. Det här skulle passa perfekt med sin ljuskänslighet på 2.8 över hela zoomområdet.

 
























Canon EF 50/1.4 USM. En uppgradering av mitt älskade och mest använda objektiv, Canon EF 50/1:8 II. Det här objektivet är mer ljuskänsligt och ska vara bättre byggt. Jag tror att vi skulle bli bästa vänner.



Apple MacBook Pro C2D 2.26 2GB/160 9400M 13.3#. Jag har en iMac som jag älskar, men jag skulle behöva en behändigare dator som jag kan ta med mig. Den här lilla MacBooken skulle vara perfekt att redigera bilder och film på när man inte är hemma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar