lördag 7 november 2009

Ett konstigt sammanträffande


Det hände en ganska sjuk grej igår. Mia och jag drog ner och satte oss på Surfers för att ta en öl eller två. När vi sitter där kommer en kille fram och börjar berätta om kvantmekanik, tydligen för att bevisa för sina vänner att han vågade gå fram och prata med oss. Han var hur som helst väldigt trevlig, så vi fortsatte att prata om både det ena och det andra.
Efter hand kommer flera av hans vänner och sätter sig vid oss för att delta i konversationen. Killen som sitter bredvid mig föreslår att vi ska komma till Rindi, studentpuben, kommande dag. Så vi bestämmer oss för att byta nummer och eventuellt höras. När han börjar knappa in sitt nummer på min mobil och ringer till sin egen telefon dyker en text upp på min display "kille sthlm", i några sekunder får jag en lätt panikartad känsla i kroppen, men i nästa sekund så ser jag att det även står "Annie visby" på hans display. Vi tittar häpet på varandra och börjar skratta. Ingen av oss kommer ihåg den andre, och måste förmodligen ha träffats någon sommar i visby för flera år sedan.
Ett väldigt konstigt sammanträffande att vi råkar ses igen, i visby, flera år senare. Jag kan inte sluta att förundras över vilken liten värld vi lever i.

5 kommentarer:

  1. Jaha ni pratade om det ena och det andra. Jag läste först vi fortsatte att prata och det ena och det andra....

    SvaraRadera
  2. Men åh Sebbe, du är ju sämst :P. Hittar på det du ville att det skulle stå, haha!

    SvaraRadera
  3. Haha det är ödet Annie, as ballt.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tror nästan det. Undrar vad ödet vill säga med det bara.

    SvaraRadera
  5. universum! det är fan helt ur kontroll alltså. sånt här händer i princip dagligen nu för tiden. något extremt stort kommer snart hända och förändra världen för alltid. du vet vem som förutspådde det först!

    SvaraRadera