onsdag 4 november 2009

Bättre sent än aldrig..

Här kommer en liten sammanfattning av den senaste Stockholmsvistelsen.

Vi tog båten tidigt på fredagsmorgonen. Där underhöll vi oss med att spela kotten, jag och Ida ägde ut Fredrik och Arthur totalt.
Väl framme i Stockholm så stressade vi iväg åt varsitt håll, jag för att jobba och Ida för att färga håret. Några timmar senare möttes vi upp igen, för att stressa vidare och försöka hinna i tid till kalaset. Tillslut lyckades vi ta oss iväg, ungefär en timme försenade.
Hemma hos Adele var alla redan samlade och väntade på mig. När jag kom in i lägenheten så började alla sjunga "ja må hon leva", jag blev alldeles rörd. De hade redan hunnit bakat tårta, ordnat bål och pyntat lägenheten med ballonger för min skull. Fint. Jag fick även ett gäng med presenter. Tack så hemskt mycket!
När vi kände oss färdiga hos Adele drog vi vidare ut i natten, försökte komma in på en svartklubb, gick runt i regnet, åkte tunnelbana, gick runt ännu mera, hamnade på en bar där vi dansade och hade allmänt trevligt, fyllekäkade på max, åkte hem. Det var en fin kväll tillsammans med saknade vänner. Jag vet inte riktigt hur jag ska tacka alla som kom och förgyllde min kväll, det betyder verkligen jättemycket.






Efter utklassningen i kotten.




















Jag och min fina tårta.


Adele, jag och John bakom en av mina presenter.

Under lördagen jobbade jag större delen av dagen.
På kvällen mötte jag och Ida upp Arthur, Fredrik och Conny för att tillsammans gå och festa på KTH. Efter en lång vandring i högklackade skor kom vi fram till puben vi skulle besöka, kön var nästan längre än vandringen, men Arthur hade några kompisar där inne som skulle fixa in oss. Vakten sa att han skulle släppa in oss om vi gjorde honom en tjänst genom att ställa upp hans cykel, men när vi fullbordat uppdraget så släpper han in fel gäng. Järnspikar också! Tillslut lyckas vi ändå ta oss in i den lilla, lilla lokalen som skulle föreställa en pub. Dom hade åtminstone billig öl. Efter en stunds insupande av intryck, och alkoholhaltiga drycker, så släppte alla loss och vi regerade dansgolvet, oj så svettigt det blev. När puben stängde vid tre gav vi oss ut på jakt efter ett nytt ställe att gå till, tyvärr utan resultat. Tillslut fick vi ge oss och ta tunnelbanan hem.


















Av någon anledning så skulle vi se elaka ut inne på dansgolvet.



















Den klassiska toalettbilden.


Jag och Ida hittade två hästar att ta snålskjuts med.

På söndagen mötte vi upp grabbarna igen för att äta lunch innan var jag tvungen att åka iväg för att slutföra det sista jobbet. När jag var klar anslöt jag mig till de andra som var på stan och shoppade.
På kvällen gick jag, Arthur och Ida på bio tillsammans. Vi såg filmen (500) days of summer, mycket sevärd kärleksfilm som inte bara tilltalar den kvinnliga besökaren. Jag och Ida lyckades envist trycka i oss en hel stor popcorn tillsammans enbart för att bevisa för Arthur att det gick, eftersom han påstod att det var omöjligt. Tji fick han!



















På bion med våran popcorn(det var bara jag och Ida som åt).

Måndagen bestod av shopping, shopping och åter shopping innan det var dags att bege sig hemåt.


(Alla bilder är tagna med Idas mobilkamera, tack för lånet!)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar