onsdag 21 juli 2010

Poolparty

Nu har jag segat till det lite med bloggandet igen. Just nu är det så mycket annat som sker att jag inte riktigt finner varken tiden eller inspirationen till att sätta mig ner och skriva. Det kommer nog att bli bättring så snart jag har kommit på plats i mitt nya boende, som jag för övrigt får tillgång till nästan onsdag. Som jag längtar!

I helgen var jag som sagt på poolparty. Jag var den första som anlände till Hummelsta, men snart därefter kom Mia och då blev det ett dopp i poolen innan lunchen serverades. Vädret var inte på topp, men vi gav inte upp för det. Mia och jag dansade soldansen runt poolen så att grannarna trodde att vi var alldeles från vettet.  Men det belönade sig och kort därefter sken solen som aldrig förr. Då passade vi på att plaska omkring ännu mer i det turkosa vattnet. Oj så skönt det var!
Resten av gästerna ramlade in mot kvällen och då blev det klädbad för några medan vi andra lagade mat. Efter maten blev det en hel del lekar, allt från jag har aldrig till ett parti Trivial Pursuit. En mycket rolig kväll tillsammans med härliga människor.

Nu taggar jag inför kommande helg. Då ska jag åka hem till Gotland och schteeeka med alla 08:or. Jag kanske ska testa på att vaska lite champange också, det ska tydligen vara det senaste. Den som lever får se.

Solen tittade fram och vi blev badsugna.


Vi flöt mest runt i poolen med stora badringar, sämre har man haft det.


Tre muppar i poolen.


Vi spelade låten från sommarlovsprogrammet "Hajk" och kastade badbollar till varandra.


Därefter använde vi badringarna till att försöka träffa Jesper med.


Det såg ut som att Jespers huvud saknade en kropp.


Sötaste svanslösa lilla Lisa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar