fredag 16 juli 2010

Mys i Uppsala

Igår befann jag mig i Uppsala för att arbeta. När jag slutade hade jag stämt träff med Mia, Sanne och Simon för att äta middag och umgås. Det blev en somrig måltid med kött och potatissallad samt glass till efterträtt. Samtidigt som glassen slank ner spelade vi ett schlagerspel som var på tok för klurigt för oss. Man skulle bl.a. ha koll på vilken grupp som kallades för de dansande deodoranterna och vilken regel som instiftades efter att Lill Lindfors tappade kjolen i direktsändning. Med lite tur lyckades jag trots allt vinna tävlingen.
Efter spelandet blev det youtubande som slutade med att vi fastnade framför ett helt avsnitt av På Rymmen, en riktig klassiker. Synd bara att programidén inte skulle fungera idag med tanke på avsaknaden av telefonkiosker.

Även idag har arbetsdagen spenderats i Uppsala, men nu är jag tillbaka i Stockholm igen för att packa om väskan. Imorgon bär det nämligen av till Enköping där det anordnas poolfest med övernattning tillsammans med några utav dem bästa. Gilla helg!

Mia var somrig och glad.

Sanne var minst lika glad som Mia.

Hela gänget, förutom mig då.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar