måndag 4 juli 2011

Sista festivaldagen

Sista dagen på Peace & Love var smått fantastisk. Inte nog med att Håkan Hellström gav en oförglömlig avslutning på festivalen, så blev jag även väldigt positivt överraskad av en annan svensk artist. Det rådde strikt fotoförbud under Bob Dylans konsert så istället bestämde jag mig för att fotografera Daniel Adams-Ray som spelade på en annan scen ungefär samtidigt. I skuggan av Oskar Linnros har jag inte riktigt givit denna mannen en ärlig chans, men efter den här spelningen har jag helt klart fått upp ögonen för honom. Han hade energi på scenen, gav finurliga mellansnack och uppskattade publikens kärlek. Allra finast var när publiken forsatte att sjunga med under flera minuter efter att ljudet plötsligt dog under låten Gubben i lådan, oförglömligt. Helt klart en ny stjärna på min himmel.

1 kommentar: