torsdag 21 juli 2011

Fika

Igår besökte jag och mamma LEVA kungslador. Det är som en egen liten värld med fik, gårdsbutik, krukmakeri, lekplatser och även en husfabrik. Jag är lite smått förälskad i det här stället måste jag faktiskt erkänna. Häng med så ska ni få ett litet smakprov.

Det här är det första man möts av.


Väl inne vid bageriet finns massor av läckerheter. Jag valde en chokladboll.


Vi placerade oss vid ett bord ute i den vildvuxna trädgården där vi avnjöt vår fika.


Intill oss fanns ett stort växthus där man också kunde fika om vädret hade varit sämre och man ändå ville sitta ute.


Väldigt mysig atmosfär med omaka stolar och bord samt en massa växtlighet.


Efter fikat gick vi vidare till husfabriken.


Där kunde man kika in i olika typer av hus och bli inspirerad.


Varje detalj är noga genomtänkt.


Så här skulle jag absolut kunna tänka mig att bo. Jag gillar ljuset och användningen av naturmaterial.


Därefter gick vi vidare mot bakgården igen för att kika runt bland butikerna.


Verkstaden var stängd för dagen, men här inne tillverkas annars bl.a. möbler.


Sista stoppet innan vi åkte hem blev gårdsbutiken.


Där hittar man massa olika produkter som är ekologiska, närproducerade och rättvisemärkta. Jag fick med mig ett underbart örtsalt som jag skall visa er senare.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar