måndag 28 juni 2010

Gotländsk sommarnatt

Vardagen har börjat igen, även om jag gärna hade varit ledig ett par dagar till. Jag saknar Gotland på sommaren. Det får bli snart igen.
Jag börjar väl där jag slutade sist. Midsommaraftonen var kalaskul. Jag åkte ut till Josefine i Själsö där vi började med att ta ett glas rosévin i solen varpå jag gör en storstilad entré genom att ramla sittandes i en stol precis innan jag påstått att jag skulle kunna köra bil. Verkligen typiskt mig, men jag bjuder på den.
Därefter blev det både grillning och kubb hemma hos Josefines bror. När magen var mätt och huvudet lite dimmigt satte dansen igång. Det blev den ena svenska nittiotalshiten efter den andra och barfota dansen var snart ett faktum. När gamlingarna började röra sig hemåt gick partypinglorna vidare till en annan fest i närheten där det blev mer dans och sång.
När det var dags att bege sig hemåt någon gång efter tre fick vi för oss att våldgästa en kille vid namn Björn för att sjunga lite för honom. Ett helt gäng stormade in i hans lilla friggebod och sjöng björnen sover, men utan någon som helst reaktion. Om och om igen sjöng vi, men han förblev sovande. Vi tassade vidare i natten och Josefine fick för sig att bära hem sin grill. Sagt och gjort, hem kom både vi och den tillslut.

Dagen därpå blev det mys i solen blandat med en hel del skvaller från kvällen innan. Mycket skratt blev det åt "strutar" och andra tokerier. Dagen bjöd även på skattjakt och inbrott innan jag var tvungen att åka tillbaka till Visby.
 Vistelsen i Visby blev inte särskilt lång, efter några timmar begav jag mig hem till nästa vän. Jag och Ida hamnade i Österby hemma hos Anton där vi spelade spel och drack drinkar så att hästarna blev avundsjuka. Timmarna sprang förbi och helt plötsligt så var det nästan morgon och med andra ord dags att rulla hemåt.
 

Vi hälsade på Josefines häst som blev midsommarfin.

 Ingen midsommar utan kubb.

Josefine bakom såpbubblor.

Grillmästaren Björn.

 Andrea värmde sig vid grillen istället för att hjälpa till.

Nästan hela gänget.

Josefine var lite hårdhänt vid matbordet.

 Lustig bild.

 Det hade börjat ljusna när vi rullade hem med grillen i släptåg.

 Josefine med sin följeslagare i högsta hugg.

Dagen därpå släpade hon en dammsugare samma väg som grillen hade vandrat natten innan.


En häst i en hage vid Anton.

 Ida blev helt till sig när hon fick träffa hästen.

 Anton himself.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar