måndag 8 februari 2010

Pepparkaksgubben

Man träffar uppenbarligen väldigt mycket folk när man arbetar i butik, men vissa personer står ut mer än andra. Under den senaste tiden har jag lagt märke till en man som brukar vara inne och handla nästan varje dag. Han går runt och tittar på allt väldigt noga och väldigt många gånger. Han går runt flera varv i butiken och besöken varar i minst en timme. När han slutligen är färdig så handlar han alltid pepparkakor, oftast flera burkar. I fredags så handlade han åtta pepparkaksburkar och berättade att han var tvungen att handla så att det skulle räcka över helgen. Det jag nu frågar mig är om han lever på pepparkakor, eller om det är så att han har jättemånga kompisar som han måste bjuda. Jag och min kollega har spånat vilt fram och tillbaka angående detta och kan inte komma fram till ett vettigt svar. Nästa gång ska vi fråga honom om vi får komma hem och äta pepparkakor med honom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar