söndag 27 november 2011

Två årstider

I helgen har det inte blivit någon rast eller vila. Istället har jag varit ute i en av våra butiker och jobbat under en av de mest hektiska helgerna på hela året. Jag har fått svara på oändliga frågor om julprodukter, ni kan numer kalla mig expert. Att döma av antalet kunder i butiken så verkade det som att hela Sveriges befolkning skulle köpa julgrejer samtidigt. Det har varit riktigt roligt att få känna på trycket, nu är jag dock helt utmattad.

När vi ändå talar om jobb, en annan spännande sak som hände i veckan var att jag fick gå på pressvisning. Där visades den kommande sommarsäsongens godbitar upp i en fantasifull miljö. Det var lite som att kliva in i fablernas värld.

Pressvisningen ägde rum på tvålpalatset. Redan vid ingången kunde man ana att temat var camping.


Väl inne möttes man av herr och fru kanin som var fullt upptagna med att spela kort.


De här fina regnmätarna vill jag gärna ha trots att jag inte ens äger en trädgård där man gärna vill ha koll på sådant.



Fina grillhinkar för den ultimata picknicken.



Solcellsbelysning i kulörta färger.


Kanin var inte det enda djuret som man fick möta.


Alla djur hade sin egna lilla miljö att verka i.


Det fanns en hel del fina trädgårsmöbler att beskåda.


Vackert porslin i pastelliga färger.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar