måndag 23 augusti 2010

Känn ingen sorg för mig Göteborg

I helgen bytte jag tunnelbana mot spårvagn, Gröna Lund mot Liseberg, östkust mot västkust för att hälsa på min gamle granne och klasskamrat från studietiden i Falun. Det var på tok för längesen vi sågs och därför tog jag flyget ner för att umgås.
Under vistelsen i Göteborg hann jag med att åka ett jättestort parisehjul med utsikt över staden, äta en gigantisk kanelbulle, strosa runt bland affärer, ha grillfest på ett tak, dansa till Broder Daniel på en båt och sist men inte minst spendera en heldag på Liseberg. En riktigt trevlig helg helt enkelt. Tack till Niklas, Petra och Paul för att jag fick komma på besök.

På Lördagen var vi lite turistiga och åkte det nya parisehjulet som skall vara en slags motsvarighet till London eye. Niklas var rädd till en början men ville inte kliva av när åkturen var över.

Utsikt över staden.

 Vi blev hungriga och åkte till ett fik där vi åt en riktigt stor kanelbulle.

Jag fick gosa lite med Paul som är Niklas och Petras kanin. Jag blev väldigt sugen på att skaffa en egen.

Under söndagen blev det en heldag på Liseberg. Vi åkte allt läskigt som man kunde, men favoriten var ändå balder och kanonen. 

Vi gick in i kristallhuset och skrattade lite åt alla lustiga speglar innan jag skulle resa tillbaka till Stockholm.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar